måndag 18 januari 2016

Lagsport & helgen

Helgen har varit innehållsrik. Mkt har hunnits med, men ändå varit lugn. 
I fredags blev det sushi... Mmm.... 
Lördag bestod av fixande här hemma och på em bio med hela familjen + Todd. 

"Den gode dinosaurien" 


Var ok fast jag blev inte "Disney-kär". 
Kvällen gick åt till att laga mat, äta mat, plocka undan & ja just det: hockey... 
Vardfr lägger de alla Brynäs matcher på lördagar?! (Alltså; kanske de inte gör, men känns så.... Da!!!) 

Igår var vi på innebandy och såg WIC herrarna mot AIK. Första gången vi såg på herrarna. Brukar bara vara inne på damernas matcher. 
Oj nu lät det som varje vecka..haha...det är vi ej men har ändå sett endel matcher under åren. Kollar på systrarna Arneson och det är ju kul för att man känner dem. 
Men kan nu konstatera att innebandy är inte så roligt att se på..... 
Alltså det är vuxna (alldeles för vuxna om ni frågar Hamilton som ansåg att alla borde vara mellan 10-20 för dessa var för gamla...)

Andra iakttagelser: 

1. Vita shorts ÄR inte sexigt. Usch.... 
2. Varför detta kramande ute på plan ALLA tillsammans efter varje mål?! (Jag fattar det ej... Detta gäller ju många lagsporter.)
3. Hur kan man låta bli att "drämma till" en person som avsiktligt försöker preja ner dig eller håller fast dig?! (Jag hade alltså varit MER utvisad än på plan om jag spelat lagsport...) 
4. Varför har jag inte blivit massör??? 
Seriöst: det första som händer när de anlänt till planen är att en tjej börjar knåda låren på en kille. Bara sådär. Alltså WOW... 
Kanske ska sadla om? 


Försökte ta kort men svårt att få ett bra när man satt så långt ner. 
& Hamilton sa på repeat: "ta inte kort på mig mamma".
Nejdå....

På torsdag ska vi på hockey i Scandinavium och kolla på Frölunda-Brynäs och det uppskattar jag mer iaf. 
Lite hårdare tag.... (Hihi) 

Kan också meddela att jag funnit/köpt ett runt bord som vi ska hämta på onsdag. Har ju gått dille på att jag vill ha runda bord, bilder på köket efter ommöblering kommer när det är klart. 

Nu kör vi vecka 3 och massor av jobb/planering av mässa. Let's go. 

/V. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar